klachten

Thuiswerk Klachten


Thuiswerken

Voor veel mensen is thuiswerken een dagelijkse routine geworden. Lange tijd zit u mogelijk achter uw laptop/PC.  Ook thuis is een goede indeling van uw werkplek erg belangrijk. Wanneer dit ontbreekt, kunt u als gevolg hiervan klachten krijgen. Hieronder hebben we een aantal tips om klachten als gevolg van thuiswerken te voorkomen.

Werkhouding en indeling werkplek

Neem de tijd om uw werkplek goed in te richten. Kies uw plek zo, dat er geen buiten-of lamplicht op uw beeldscherm spiegelt. Wanneer dit wel het geval is werkt dit namelijk vermoeiend voor uw ogen en dit kan hoofdpijn klachten opleveren. Het werken achter een PC geeft de voorkeur boven werken achter een laptop. Wanneer u toch op een laptop werkt, kies er dan voor om deze op een verhoging te plaatsen. In onderstaande afbeelding zijn richtlijnen weergegeven waaraan een gezonde werkplek moet voldoen.

Algemene tips en adviezen

  • Werk maximaal 2 uur achter elkaar met tussendoor een of meerdere korte pauzes.
  • Wissel regelmatig van houding! Even opstaan uit uw stoel en een rondje door de keuken lopen is hiervoor al voldoende. Probeer dit zeker iedere 20 minuten even te doen.
  • Probeer lichamelijk actief te blijven. Wandel bijvoorbeeld even een rondje. Elke vorm van bewegen heeft een positief effect op uw brein.

werkplek

 

Wat kunt u doen bij houdingsklachten?

Heeft u toch klachten als gevolg van thuiswerken? Dan kunt u bij ons terecht voor een afspraak. Hierin zullen we kijken wat de oorzaak is van uw klachten en op welke manier we de klachten het beste kunnen behandelen. Zo kunnen we bijvoorbeeld door gebruik van PhysiApp oefeningen geven om uw klachten te verminderen, maar ook behandeling in de praktijk behoort tot de mogelijkheden.

Onze Specialist

Joost

de Veer

Matoin

Savi

Gabriëlle

van den Broek - Kitslaar

Anneloes

van Kamp

Manon

van Asseldonk

Maak nu een afspraak

Met één van onze specialisten.
Afspraak Maken